Aidsli biriyle ilişkiye girmek mutlaka hastalığı kapmak anlamına gelir mi?

HIV pozitif biriyle ilişkiye girmeniz durumunda İlişki sırasında korunulmadıysa ( prezervatif kullanılmadıysa) HIV bulaşabilir. Bu durumda virüsün bulaşma ihtimali vardır. AIDS / HIV virüsü taşıyan biriyle korunmasız cinsel ilişki yaşadıysanız vakit kaybetmeden enfeksiyon hastalıkları doktoruna muayene olmanız gerekir.

Düzenli ve 6 aydan uzun süredir HIV tedavisi alan bireylerden HIV bulaşma riski oldukça düşüktür.

Teoride öpüşmekle HIV bulaşmaz.

Hiv virüsü ağız yoluyla da bulaşabilir. HIV'in bulaşması için bazı şartların sağlanması gerekir.

Örneğin; ağızda yara varsa, kan - sperm teması gerçekleşirse hiv bulaşabilir fakat, bunlar ihtimalleri içerir. Kesin sonuca varmak için mutlaka test yaptırmanız gerekir.

Yukarıda belirttiğim gibi burada esas durum cinsel ilişki sırasında korunmaktır.

Cinsel ilişki sırasında korunma yöntemleri için ilgili makaleyi okuyabilirsiniz.

HIV/AIDS Nasıl Bulaşır?

HIV, belirli vücut sıvıları (kan, meni, vajinal sıvılar ve anne sütü) aracılığıyla bulaşır. En yüksek risk, korunmasız cinsel ilişki, paylaşılan iğneler ve anneden bebeğe geçiştir.

Korunmasız Cinsel İlişki

Korunmasız cinsel ilişki, HIV bulaşma riskinin en yüksek olduğu yöntemlerden biridir. Eğer partneriniz HIV pozitifse ve korunmasız cinsel ilişkiye giriyorsanız, bulaşma riski oldukça yüksektir.

HIV'den Korunma Yöntemleri:

• Kondom Kullanımı: Kondom, HIV bulaÅŸma riskini önemli ölçüde azaltır.

• Ön Maruziyet Profilaksisi (PrEP): HIV pozitif olmayan bireyler, iliÅŸkiye girmeden önce ve sonra antiretroviral ilaçlar alarak HIV bulaÅŸ riskini azaltabilir.

• Partnerin Viral Yükünün Kontrol Altında Olması: EÄŸer HIV pozitif bir kiÅŸi düzenli antiretroviral tedavi görüyorsa ve viral yükü sürekli olarak ‘’saptanamaz’’ seviyede ise, HIV bulaÅŸma riski önemli ölçüde azalır.

Farkındalık ve Test

HIV pozitif bir kişiyle ilişkiye girecekseniz, her iki tarafın da son HIV test sonuçlarını bilmek önemlidir. Düzenli HIV testi ve cinsel yolla bulaşan diğer hastalıklar için test yaptırmak, sağlıklı bir cinsel yaşam için gereklidir.

HIV'li biriyle ilişkiye girmenin risklerini anlamak, korunma yöntemlerini uygulamak ve düzenli testlerle durumu izlemek, bu tür bir ilişkide bulaşma riskini önemli ölçüde azaltabilir. Unutulmamalıdır ki, kesin bilgiler ve rehberlik için enfeksiyon hastalıkları uzmanı bir doktora başvurmak her zaman en iyisidir.

hivli biriyle cinsel iliÅŸkiye girmek, aidsli biriyle cinsel iliÅŸkiye girmek
Korunmasız cinsel ilişkiye girmek, bulaş riskini artırır.

Sponsor: Türkiye'nin en iyi doktor puan sitesi eniyidoktorum.com ile hastalığınıza uygun doktoru seçebilirsiniz.